Nefiks
Ponedeljek, 20 November 2017

Na energetsko pismenih naj svet stoji

SPOROČILO ZA JAVNOST
Ljubljana, 7. 7. 2017 - Udeleženci Marketinško-medijske poletne šole, ki sta jo skupaj že tretje leto organizirali medijska hiša Montel Energetika.NET in družba Energija plus, so iz Maribora včeraj odšli bogatejši za znanja o energetiki, marketingu in komuniciranju v energetiki. Z novo pridobljenim znanjem so mladi našli kreativne rešitve za aktualne izzive, s katerimi se soočata energetski družbi Energija plus ter SODO in – kot velik odjemalec energije – Talum.

Energetika PoletnaSola predstavitev izziva opt

Skupina študentov in diplomantov komunikologije, strateškega tržnega komuniciranja, energetike, prevajalstva, ekonomsko-poslovnih ved, prava in gospodarskega inženiringa je po zaključku izpitnega obdobja svoje učenje podaljšala za štiri dni in prišla po nova znanja in izkušnje na poletno šolo. Mladi udeleženci so se preizkusili tudi v praksi in reševali aktualne komunikacijske izzive, s katerimi se soočajo tretji največji dobavitelj energije v Sloveniji Energija plus, Sistemski operater distribucijskega omrežja SODO in slovenski proizvajalec aluminija Talum.
Kje je stičišče področja energetike, marketinga in komuniciranja v energetiki in zakaj bo preplet teh področij v prihodnosti vse bolj pomemben, so mladim udeležencem osvetlili Boštjan Korošec iz Taluma, dr. Marko Marhl s Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru in Pia Gaber iz komunikacijske agencije Consensus, Milena Delčnjak iz družbe SODO, Aleš Smuk iz družbe Kronoterm, izvršna direktorica družbe Energija plus Natalia Varl in glavna urednica Energetike.NET Alenka Žumbar Klopčič.

»Energetska podjetja, odločevalci, regulatorji trga, odjemalci – veliki in manjši, strokovna javnost in seveda državljani – vse to so deležniki v komunikacijski shemi, ko govorimo o krepitvi energetskega dialoga,« je izpostavila Pia Gaber iz komunikacijske agencije Consensus, ki že od leta 2013 stoji tudi za projektom energetskega opismenjevanja EN-LITE, po mnenju prof. dr. Marka Marhla s Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru pa je energija v bistvu 'univerzalni koncept'. »Energija je povsod okoli nas in energetika je neizogibno tema prihodnosti,« sta se strinjala tudi mlada sodelavca Energetike.NET Jasna Kofol in Peter Palčec.»

Energetika PoletnaSola predstavitev izziva 2 opt

Ampak energetika je tako zapletena in dolgočasna«
Kljub poudarku na komuniciranju in marketingu je poletna šola Energetike.NET postavljena pred izziv, kako pritegniti mlade, ki jih energetika niti malo ne zanima. Ključno je, kako nepoznavalci in novinci pridejo v stik z energetskimi vsebinami, menijo na Energetiki.NET. Da je poletna šola dober način za to, sta potrdili udeleženki:

»Šola se mi zdi super, predvsem zato, ker mi svet energetike ni tako znan in se srečujem s povsem novim svetom, ki pa ga predavatelji predstavljalo na zelo jasen način.«

»Izjemno pomembno se mi zdi, da se mladi ne zanašamo popolnoma na formalno izobraževanje in si nova znanja poiščemo na najrazličnejših in mogoče na najbolj nepričakovanih mestih.«

Milena Delčnjak iz družbe SODO, ki je tudi podprla letošnjo poletno šolo, pa je poudarila pomen vključevanja in izobraževanja mladih na področju energetike: »... nove generacije študentov prinašajo sveže ideje, kreativne rešitve, ki se bodo morda realizirale v prihodnosti na področju energetike. Marsikdo, ki ne deluje v tem sektorju, namreč pozablja, da se v tem časovnem okviru, v katerem živimo, vse dogaja okrog in zaradi energetike, ne glede na vrsto energenta.«

Energetika PoletnaSola diplomanti opt


SODO je udeležencem sicer zastavil izziv, povezan z nagovarjanjem končnih odjemalcev, usmeritev za reševanje izziva pa jim je dala tudi mag. Natalia Varl z Energije plus: »Če ne verjamemo v to, kar govorimo, ne bomo prepričljivi v naši komunikaciji. Za to pa se moraš poglobiti v samo vsebino.«


»Čeprav se energetika na zunaj ne zdi privlačna, skriva malo morje priložnosti, če jih znaš prepoznati in izkoristiti. Skrivajo se za temi ‘’trdimi’’ energetskimi vsebinami,« je prepričana sodelavka Energetike.NET Jasna Kofol. »So pa te vsebine vseeno zelo pomembne. Če delaš v energetiki se moraš slej ko prej začeti ukvarjati z vsebino, se izobraževati in jo razumeti. Šele potem jo lahko uspešno približaš ciljni javnosti,« se je strinjala z Varlovo.


»Vključiti je treba tudi zaposlene«
Konkreten energetski izziv je udeležencem letošnje poletne šole namenil tudi Talum, in sicer varčevanje z energijo s strani vseh zaposlenih v podjetju. Kot je sklenil Boštjan Korošec, bi bilo idealno, če bi vsak posameznik, ki je že tako na nek način ‘energetik v lastnem domu’, postal ‘energetik tudi na delovnem mestu’, pri čemer je ciljal predvsem na učinkovito ravnanje z energijo, ki mora po njegovem izhajati iz prav vsakega slehernika. Na večjih ukrepih energetske učinkovitosti, kot je denimo izraba odpadne toplote – trenutno namreč porabijo zgolj petino vse odpadne toplote –, pa v Talumu že aktivno delajo.


Kontakt za medije:
Jasna Kofol, Montel Energetika.NET
m: jasna.kofol@energetika.net
t: +386 (0)51 217 631