Udeleženci dogodka smo se najprej spomnili naših mentorjev v življenju, sploh tistih, ki so nam ostali v spomini kot dobri, učinkoviti, in ugotovili, katere lastnosti jim pripisujemo. Naši mentorji so (bili) usmerjeni v razvoj, dosledni, modri, vzpostavljali so varno okolje, imeli z nami v začetku dober odnos.
KDO JE MENTOR
Izraz “mentor” izhaja iz grške mitologije. Mentor je bil namreč Odisejev prijatelj, ki mu je bila zaupana vzgoja sina Telemaha, ko je Odisej odšel v vojno. Mentor je tako oseba, ki ima znanje, izkušnje in spretnosti ter je pripravljena prevzeti odgovornost za mentorski odnos z mentorirancem, ki potrebuje takšna znanja, izkušnje in spretnosti. Predavatelj nam je na svoj slikovit način predstavil mentorstvo kot umetnost vodenja, ki je preplet organizacije in motivacije, skupaj pa smo se strinjali, da moramo na začetku procesa poskrbeti za dober stik in vzpostavitev zaupanja. V procesu učinkovitega mentorstva se med mentorjem in mentorirancem namreč razvije partnerski odnos, saj oba rasteta in pridobivata.
KAJ POTREBUJE MENTORIRANEC
Mentoriranec mora biti ambiciozen, učljiv ter pripravljen prevzeti odgovornost za svoj napredek ter sprejemati povratne informacije, ki so včasih lahko tudi neprijetne. V začetek procesa vstopi z veliko mero motivacije in nižjo stopnjo usposobljenosti. Pripravljen je na akcijo. Takrat ga mora mentor usmerjati, mu dajati jasna navodila in preverjati, če stvari razume in dela prav. Ko se stopnja usposobljenosti mentoriranca dviga, mentor glede na to prilagaja stil mentoriranja, saj so na različnih stopnjah različni stili bolj ali manj učinkoviti. Bolj je mentoriranec usposobljen, bolj in bolj postaja samostojen. Mentor mora znati diagnosticirati, kakšna je trenutna situacija mentoriranca in se temu prilagoditi. Bolj ali manj usmerjati, bolj ali manj podpirati s poslušanjem, pohvalami in spraševanjem po mnenju.
Tudi dogovori so pomemben element, saj je mentorstvo tisto, kar mentor počne skupaj z mentorirancem. Razumeti, kaj njegov mentor počne in zakaj, je ključnega pomena. Zaradi nerazumevanja in posledične uporabe neprimernih metod mentoriranja pa lahko negativno vplivajo na proces.
Mentor verjame, da je v mentorirancu več, kot si ta misli, da poseduje. Verjame v to, da lahko postane več. In če je on učinkovit in če mentoriranec ohrani ter izpolni ambicije, je tudi mentorski proces uspešen.
Kljub temu torej, da mentorju mentorstvo jemlje čas in energijo, mora stalno ozaveščati kaj lahko v tej vlogi pridobi, ker je pozitivnih posledic tako za mentoriranca, kot tudi za dobrega mentorja veliko.
O PREDAVANJU Z DRUGE STRANI
Vsi prisotni na smo interaktivnemu predavanju z zanimanjem prisluhnili, podajali mnenja in zastavljali vprašanja. Na koncu smo vsi skupaj strnili naše misli in obnovili pridobljeno znanje. Predvsem, da se zavedamo, kako pomembno je, da ustvarjamo varno okolje, spremljamo in opazujemo ter se zavedamo pozitivnih posledic mentorskega procesa kot mentorji. Tema mentorstva ima za naše mladinske organizacije velik pomen, zato bomo o tem gotovo še kdaj spregovorili.
MLADINSKA MREŽA ZA KARIERNI RAZVOJ - KROJ
V slovenskem nevladnem prostoru smo v zadnjih mesecih iz nekaj posameznih organizacij (Zavod Nefiks, Zavod Mepi, Zavod BoB, Mladi zmaji, Volunatriat, Mreža MaMa, TiPovej, ...) oblikovali Mladinsko mrežo za karierni razvoj (Mladinska mreža za karierni razvoj - KROJ). Naš namen je namreč skupen, saj vsi spodbujamo mlade, da ustvarijo svojo karierno pot, s tem da jim omogočamo dostop do kvalitetnih informacij in si prizadevamo biti prostor za razvoj potencialov. Projekt podpira Urad za mladino MOL.
Med skupnimi projekti, ki jih zastavljamo je skupen koledar, skupna spletna stran, karierni teden, zaenkrat najbolj pomembni pa so skupni strokovni posveti in usposabljanja, v kar spada tudi ta dogodek. Veseli nas, da lahko skupaj postajamo boljši. Tako bo tudi naše delo kvalitetnejše in bo lahko prinašalo še boljše rezultate.
***
Poslanstvo zavoda je mladim in mladinskim organizacijam zagotavljati ustrezno strokovno podporo pri beleženju in evidentiranju neformalnega izobraževanja in učinkov mladinskega dela z namenom njegovega priznanja v širši družbi. Nadalje je namen zavoda mladim pomagati pri kariernem razvoju, zaposlovanju in aktivnem državljanstvu ter zagotavljati pomoč in podporo pri organizacijskem in drugem razvoju mladinskih in nevladnih organizacij.