Se kdaj vprašate, kako zelo se naše življenje spremeni v enem samcatem letu? 365 dni se marsikomu zdi veliko, spet drugim malo. Velikokrat se nam zdi, da je naše življenje sestavljeno iz ponavljajočih se ciklov, ki so enaki, ampak sedaj pa naj vam zastavim novo vprašanje. Kdaj si se nazadnje vprašal, kako se je tvoje življenje spremenilo v enem letu?
Pomisli, kaj vse se ti je zgodilo v preteklih dneh, tednih, mesecih in hitro boš spoznal, da cikel življenja razbijamo vsakodnevno.
Lani sem februar začela z maturantskim plesom, ki je proslavljal moje zadnje leto na gimnaziji, kjer sem preživela večino svojih najstniških let. Morda bi kdo rekel, da so ta štiri leta enaka, ker sem se vsak dan vračala v razred enakih obrazov in med enake stene, vendar ni res. Vsako leto je bilo posebno po dogodivščinah, prigodah, ekskurzijah, stkanih vezeh, … Letos svoj februar začenjam veliko bolj odraslo in med kupi zvezkov, saj se prvič srečujem z izpitnim obdobjem. V enem letu sem tako drastično menjala svoje okolje in glavne prioritete. Lani so me v februarju, marcu, aprilu, … čakala ocenjevanja iz mnogo predmetov, letos moj spekter polnijo izpiti iz slovenščine in sociologije.
Lani so me obkrožali popolnoma drugačno obrazi kot me letos. Prijateljstvo je zame ena izmed najpomembnejših vrednot in negovanje odnosov je pomembno, da tako tudi ostane, četudi to ustvarja nekakšen cikel. Hkrati pa bi tukaj rada omenila ljubezen do samega sebe in zavedanje, da niso vsi odnosi zdravi in da se moramo tega zavedati, ker konec koncev, kdo pa bo skrbel za nas, če ne mi sami. Prekinila sem vezi, ki so mojo rast zavirale in čeprav to pomeni, da sem izgubila kontakt z nekaterimi osebami, ki so še lani pestrile mojo življenjsko zgodbo, to ne pomeni, da sem veliko izgubila, samo sebe sem postavila na prvo mesto.
24 ur. En dan v našem življenju. Vsakodnevna rutina. Lani jo je sestavljalo dnevno vstajanje, odhod v šolo, 45 minut pouka, 30 minut glavnega odmora, 45 minut pouka, 45 minut pouka, …, odhod domov, domača naloga, učenje, prosti čas in spanec. Lahko vam povem, da definitivno ni bilo tako dolgočasno, še posebej ne, ker sem glavna oseba mojega življenja jaz, Lučka Stopinšek, radovedno, nerodno dekla, ki ne mara rutin, pa vendar je sedaj vse drugače. Ko ni izpitnega obdobja, imam manj predavanj, ki običajno dnevno trajajo tri ure. Potem sem sama. Našla sem si delo, ki mi je pisano na kožo, to sedaj polni del mojega prostega časa. Potem so tu še seminarske naloge in kave s prijatelji, ki jih je včasih več, drugič manj, sej veš faks je pač prioriteta.
Načrti za prihodnost? Uh, teh je veliko. Definitivno so drugačni kot lani. ZELO. In to mi je všeč, priznam. Spontanost je vrlina, ki jo probam ukoreniniti v svoje življenje, ampak zmeraj je lepo, ko pomislim o tem, kaj bo jutri pa naslednji teden pa čez poletje pa kako bo v Amsterdamu, pa čeprav gremo komaj septembra. Lani sem tega počela veliko manj, ker sem drugače razmišljala. Bila sem obkrožena z drugačnimi ljudmi, ki so me velikokrat pahnili v razmišljanje o preteklosti in časih, ki so že bili. Sedaj najraje razmišljam o tem, kaj še bo. Kaj bova s Stašem jedla jutri za kosilo? Tortilje z mletim mesom in koruzo. Kaj bom počela naslednji četrtek? Po odpisanem izpitu bom na kavi z Emo in Petro. Kaj bo poleti? Namakala se bom nekje na morju, ne vem še kje.
Stvari, ki se drugače odvijajo kakor lani, je še ogromno, verjemi, ampak ne bom vseh napisala, da imaš še ti možnost razmišljat s svojo glavo in ugotovit, da naše življenje ni cikel, ki se ponavlja iz dneva v dan, iz tedna v teden in iz leta v leto.
Vsakih, novih, 365 mi pač ponuja možnost, da se pomaknem korak, ali nekaj korakov, bližje tisti Lučki, ki je točno taka kot si želim, da en dan bo.
Poslanstvo zavoda je mladim in mladinskim organizacijam zagotavljati ustrezno strokovno podporo pri beleženju in evidentiranju neformalnega izobraževanja in učinkov mladinskega dela z namenom njegovega priznanja v širši družbi. Nadalje je namen zavoda mladim pomagati pri kariernem razvoju, zaposlovanju in aktivnem državljanstvu ter zagotavljati pomoč in podporo pri organizacijskem in drugem razvoju mladinskih in nevladnih organizacij.