»Mladi naj si najdejo mentorja, vzornika, vendar ne takšnega, ki jih bo držal za roko.«
Ponedeljek, 8. junij 2020, je bil za nas, udeležence projekta Nefiks Karierne Rešitve – Manager družbenih omrežij produktiven in poučen dan. Poleg aktivnega dela na delavnicah za delodajalce, ki jih pripravljamo za delodajalce, se nam je na okrogli mizi pridružila Maja Vogrinc iz podjetja Maja marketing lab. Naša gostja se že več kot tri leta ukvarja s spletnim marketingom, oglaševanjem na Facebooku, prodajno psihologijo, ki tiči za vsako uspešno marketing kampanjo in ustvarjanjem prepričljivih vsebin za svoje blog objave. Kot sama reče, je vizionarka za uspeh na spletu.
Kot skupina mladih navdušencev nad digitalnim marketingom, še posebej nad marketingom na družabnih omrežjih, je bila Maja odlična izbira za gostjo, saj je z nami delila svoje začetke, mnenje, nasvete, napake in delovno rutino v svetu digitalnega marketinga.
Maja, kakšni so bili tvoji začetki in zakaj si se odločila za začetek kariere v digitalnem marketingu?
Na začetku nisem imela jasnega cilja. Želela sem samo delati, se učiti in razvijati. Moja tedanja služba je bila v podjetju s prehranskim svetovanjem. Kmalu se je pokazala potreba po tem, da nekdo prevzame delo v marketingu. Nekako sem jaz pričela z opravljanjem tega dela. Takoj sem se začela sama izobraževati preko spletnih tečajev. V podjetju sem delala vse živo, od e-mail marketinga, copywritinga, e-oglaševanja … Bilo je veliko dela, veliko novega znanja in pomanjkanja mentorstva. Sedaj, ko pogledam nazaj, ugotovim, da je tako bilo bolje, saj sem s tem imela proste roke, da spoznam vsa različna področja spletnega oglaševanja, ki mi zdaj dajejo izjemno širino. Opazila sem močan vpliv, ki so ga družbena omrežja pridobivala, in se začela sprva osredotočati na e-oglaševanje, kasneje pa sem se skupaj s svojim blogom usmerila v Facebook oglaševanje. Najpomembnejše je, da na začetku nisi izbirčen glede dela in iščeš priložnosti, kjer bi se lahko učil. Na takšen način pridobivaš širino in več izkušenj. Temu pa bo sledila specializacija, usmerjanje v točno nišo interesa. Pomembno je imeti BIG PICTURE, nato pa se lahko začneš osredotočati.
Imaš kakšno slabo izkušnjo, ki si jo boš zapomnila za celo življenje?
Slaba izkušnja je v svojem bistvu še vedno izkušnja. Ko sem začela svojo samostojno pot, sem imela zelo široko in nedefinirano ponudbo. Kasneje sem ugotovila, da mi manjka filter, s pomočjo katerega bi z naročnikom prišli do skupnega interesa. Prišlo je do tega, da sem imela ogromno sestankov in skoraj nič časa, da bi dogovorjeno izvedla. Ko začneš svojo poslovno pot, ugotoviš, da sestanki niso več enako delo, kot je to na primer v večjih korporacijah. Na samostojni poslovni poti so sestanki velika izguba časa. Sploh na začetku ne cenimo svojega in se ne zavedamo, da je čas zares denar.
Kako se ti lotiš priprave strategije za marketing kampanjo?
Trenutno sodelujem samo s strankami, s katerimi sodelujemo že nekaj let. Kljub temu pa na njihovih kanalih vedno uvajamo novosti, ki jim omogočajo biti v koraku s časom. Vedno pa se strategije marketing kampanje lotim v treh korakih. Prvi korak je odgovor na vprašanje, kako bomo produkt trgu prodali kot nekaj novega. Vedno analiziram uspešne kampanje podobnih izdelkov pri nas in v tujini, s poudarkom na ameriškem tržišču, saj so Američani kot kupci že nekaj let pred nami. Pogledam Facebook oglase, ciljne spletne strani in podobno. Drugi korak je raziskava uporabnika. Natančno je treba definirati naročnikovo idealno stranko, poznati njene probleme in zanje predstaviti rešitve. Več o definiranju idealne stranke si lahko preberete v mojem priročniku »Moja idealna stranka«. Tretji korak pa je celotna raziskava trga. Raziščemo, kako se produkt prodaja, koga ciljamo, kako ta produkt pomaga, in pregledamo tudi konkurenco. Po vseh teh korakih pa začnemo s pripravo vsebine in ustvarjanja BIG IDEA (velike ideje) za ozadje kampanje.
Katero družabno omrežje ima po tvojem mnenju največjo prodajno moč in zakaj?
Facebook ima še vedno največjo prodajno moč. Sledi pa mu Instagram. Kupci so navajeni, da ne teh omrežjih najdejo oglase ali nekaj kupijo. Na teh omrežjih je prisotna demografska skupina, ki ima tudi največjo kupno moč. Med mladimi je Facebook pase, ker ga mogoče sami ne uporabljajo toliko, vendar pri prodaji pa še zdaleč ni tako. Facebook oglasi imajo veliko spletno pojavnost. Mogoče je natančno targetirati svoje ključno občinstvo in tako priti do odličnih rezultatov. Zanimivost, ki se je pojavila, pa je ta, da so oglasi, ki so vizualnomanj dovršeni, bolj učinkoviti, kot tisti, ki so posneti v studiih s profesionalnimi fotografi in grafičnimi oblikovalci. Bolj avtentično kot oglas deluje, bolj učinkovit je.
Na podlagi česa izbiraš zaposlene?
Moram priznati, da pri tem nisem najboljša in znam narediti kakšno napako. Osredotočam se predvsem na iskanje sodelavcev, ki bodo delali znotraj moje ekipe in bodo viziji popolnoma predani. Iščem osebe, katerih interes bo usmerjen v rast podjetja, osebe, ki so se pripravljene učiti in so agilne. Iskalcem zaposlitve pa bi svetovala, da se morajo osredotočati na specifično smer, ki jih zanima. Na primer, marketing in šport, ter iskati podjetje, ki dela točno to.
Kaj pričakuješ od nekoga, ki je na začetku svoje karierne poti?
Predvsem to, da se zaveda, da se stvari ne zgodijo čez noč. Začetnik je postavljen na pozicijo junior asistenta marketing managerja. Začetnik mora postavljati vprašanja svojemu mentorju in se učiti od njega. Imeti mora predloge, kako izboljšati obstoječa stanja, pregledovati način dela velikih in uspešnih kampanj ter te predloge prenesti v podjetje, kjer dela. Vsi zaposleni se morajo nenehno izobraževati in posegati po kvalitetnih informacijah. V bistvu gre za kilometrino in dolg proces.
Kako izgleda delovni dan v podjetju Maja marketing lab?
V naši skupini si postavimo cilje posameznega meseca. Definiramo fokuse, na katerih bomo delali, npr. lansiranje produktov ali novega kanala. Potem naredimo reverseengeneering, da pridemo do korakov, ki so potrebni za uresničitev cilja. Jaz pa tedensko razdrobim dela na naloge, ki jih dodelim vsakemu članu ekipe. Sama pa se želim osredotočati na ustvarjanje strategije in novih vsebin za blog in spletne tečaje.
Katere napake so zate nedopustne na delovnem mestu?
Zame je nedopustno, ko ugotovim, da se oseba kljub razumevanju svoje odgovornosti, le-te izogiba in za to išče izgovore. Menim, da je osnovna zadolžitev vsakega zaposlenega to, da spoštuje svoje naloge in jih po svojih najboljših močeh izpolnjuje.
Bi predlagala kakšna izobraževanja na temo digitalnega marketinga?
Na moji spletni strani lahko dostopate do brezplačnih webinarjev, ki sem jih z gosti posnela v času korona virusa. Na voljo so tudi izvlečki teh pogovorov. Prav tako so tudi moje blog objave zelo poglobljene. Vsem pa svetujem, da dobro izkoristijo čas, ko so v avtomobilu ali na avtobusu, in poslušajo podcaste. Tukaj je nekaj podcastov, ki jih tudi sama spremljam.
Udemy - https://www.udemy.com/topic/podcasting/
Digital marketing – https://www.targetinternet.com/digital-marketing-podcasts/
Influencer – https://www.juliesolomon.net/podcast
I love marketing – https://ilovemarketing.com/
Marketing school – https://marketingschool.io/
Online marketing madeeasy – https://www.amyporterfield.com/amy-porterfield-podcast/
Perpetualtraffic – https://www.digitalmarketer.com/podcast/perpetual-traffic/
The futur – https://thefutur.com/podcast
Maja, imaš še kakšen nasvet za mlade iskalce zaposlitve?
Najdite presečno točko svojih interesov in tega, kaj se na trgu išče. Mladi naj si najdejo mentorja, vzornika, vendar ne takšnega, ki jih bo držal za roko. Naj se ne bojijo vprašati. Ljudje so presenetljivo veliko pripravljeni pomagati. Ko prebiješ led, ugotoviš, da bodo z veseljem pomagali. In seveda, nikoli ne pričakuj, da znaš vse. Sploh v svetu digitalnega marketinga se trendi spreminjajo s svetlobno hitrostjo, zato je potrebno redno in vestno učenje.
Marjetka Lucija Prelog in Vladana Ranchikj
Poslanstvo zavoda je mladim in mladinskim organizacijam zagotavljati ustrezno strokovno podporo pri beleženju in evidentiranju neformalnega izobraževanja in učinkov mladinskega dela z namenom njegovega priznanja v širši družbi. Nadalje je namen zavoda mladim pomagati pri kariernem razvoju, zaposlovanju in aktivnem državljanstvu ter zagotavljati pomoč in podporo pri organizacijskem in drugem razvoju mladinskih in nevladnih organizacij.