Obstaja več različnih vrst zaposlitvenih razgovorov, ki so predvsem odvisni od potreb delovnega mesta ter želja delodajalcev. Zgodi se lahko, da boste povabljeni na en sam zaposlitveni razgovor, lahko pa bo ta potekal v več fazah. Lahko ga boste opravljali z eno osebo, lahko pa bo prisotnih več predstavnikov s strani delodajalca.
V nadaljevanju si preberi, kakšne vrste razgovorov vse te lahko čakajo.
Strukturiran zaposlitveni razgovor
Najbolj pogost in najbolj poznan je klasični strukturiran zaposlitveni razgovor, za katerega je značilen niz različnih vprašanj. Nanašajo se na vaše pretekle izkušnje ali pa se osredotočajo na to, kako bi se obnesli v določenih situacijah. Za strukturiran razgovor je značilno predvsem to, da so vprašanja zastavljena vsem kandidatom enako. To omogoča, da so kandidati med seboj čim bolj primerljivi in enakovredni.
Improvizirani razgovor
Ta vrsta razgovora je veliko manj predvidljiva, saj delodajalec nima vnaprej pripravljenega niza vprašanj, vendar jih postavlja sproti v obliki prostega pogovora. Zaradi večje sproščenosti pogovora je lahko pobudnik posameznih tem tudi sam kandidat. Improvizirani razgovor je uporaben predvsem v začetni fazi izbiranja, ko želi delodajalec kandidate spoznati in ugotoviti, ali bi bili zanimivi za uvrstitev v naslednji krog.
Situacijski ali kompetenčni razgovor
Ta vrsta razgovora je namenjena prepoznavanju kompetenc, ki so potrebne za določeno delovno mesto. Cilj delodajalca je namreč zaposlitev kandidatov, ki imajo ustrezne kompetence, lastnosti, znanja in veščine, ki jih bodo potrebovali za uspešno opravljanje nalog. Delodajalec vas lahko sooči z realno situacijo, ko morate v praktičnem preizkusu znanja opraviti neko nalogo in tako neposredno dokazati svoje kompetence. Na primer delodajalec lahko razgovor z vami opravi v angleškem jeziku v primeru, da je dobro znanje angleščine pogoj za določeno delovno mesto.
Stresni zaposlitveni razgovor
Na razgovoru lahko delodajalec namerno povzroči stresno situacijo z namenom, da bi ocenil vedenje in zrelost kandidata za delo v težkih situacijah ali pod pritiskom. Uspeh je odvisen predvsem od pravilnosti vašega interpretiranja danih okoliščin in sposobnosti vodenja razgovora v pravo smer ali prevzemanja vodenja ''igre'' v skupini kandidatov.
Razgovor med kosilom
Takšni razgovori so manj formalni, delodajalci pa se zanje odločajo, kadar želijo pri kandidatu preveriti sposobnost navezovanja medosebnih stikov in komuniciranja. Na takšnem razgovoru lahko pričakujete vprašanja v obliki prostega pogovora, a vendar bodite pripravljeni, da lahko pogovor nenadoma preide v resen pogovor o zaposlitvi.
Telefonski zaposlitveni razgovor
Nekateri delodajalci lahko kandidata pokličejo po telefonu še pred prvim srečanjem. Telefonski klic je lahko presenečenje, zato je koristno, da si na tekočem glede informacij o delovnem mestu na katerega se prijavljaš. Če klic morda pričakujete si pripravite življenjepis, prijavo ali izhodiščne točke, ki bi ti utegnile priti prav. Prednost telefonskega razgovora je predvsem to, da se lahko osredotočite na govorjenje in ne skrbite glede vidnih elementov razgovora, kot so obleka, urejenost, govorica telesa.
Ne glede na to, kakšen zaposlitveni razgovor vas čaka, je cilj pogovora prepoznavanje vaših kompetenc in njihova skladnost s potrebami delovnega mesta. Poleg tega, da se na razgovor dobro pripravimo je nadvse pomembno tudi to, da določene kompetence osvojimo še pred iskanjem prve zaposlitve. Danes nepogrešljive - digitalne kompetence, lahko pridobiš na usposabljanju Nefiks karierne rešitve – Manager družbenih omrežij. Sledi nam, saj redno objavljamo dogodke, ki so odprti za javnost.
Želiš biti na svojem prvem razgovoru kar maksimalno pripravljen/a?
Želiš, da razgovor steče brez presenečenj, ki bi morebiti vplivale na vaš nastop?
Prijavi se na karierno svetovanje, kjer bomo s teboj naredili tudi simulacijo razgovora. Kontakt najdeš tu: PIŠI NAM
Spremljaj tudi ostale kanale Zavoda Nefiks in bodi na tekočem z aktualnimi dogodki in novičkami. Med drugimi lahko pod skupnim sloganom #mladiinkompetentni najdeš vsebine, ki jih objavljajo naši zadovoljni udeleženci.
Slike:
- https://www.pexels.com/photo/crop-black-businesswoman-speaking-on-smartphone-on-street-6000137/
- https://www.pexels.com/photo/coworkers-sitting-at-a-cafe-4427962/
- https://www.pexels.com/photo/woman-in-red-t-shirt-looking-at-her-laptop-3755761/
Poslanstvo zavoda je mladim in mladinskim organizacijam zagotavljati ustrezno strokovno podporo pri beleženju in evidentiranju neformalnega izobraževanja in učinkov mladinskega dela z namenom njegovega priznanja v širši družbi. Nadalje je namen zavoda mladim pomagati pri kariernem razvoju, zaposlovanju in aktivnem državljanstvu ter zagotavljati pomoč in podporo pri organizacijskem in drugem razvoju mladinskih in nevladnih organizacij.